fredag 1 juni 2012

Dark Shadows och bloggtips

Idag blev jag glad. Kikade in hos Salig-blandning och såg att min goa vän bloggar igen. Så kul! Då finns det hopp för mig med, alltså :-)...

Hipp som happ fick jag för mig att jag skulle på bio i förrgår. Har varit väldigt sugen på Dark Shadows. Vampyrer är inte riktigt min grej, men jag är väldigt svag för Johnny Depp och tycker att Tim Burton är ett geni. Ingen av dem gjorde mig besviken. Det var bar en liten twist i manuset som jag tyckte var onödig, filmen hade varit bättre utan just den grejen. Nu tänker jag inte avslöja vad det var, ifall du tänker se filmen.
Vilket jag inte rekommenderar om du:
a) är rädd för spöken
b) ogillar vampyrer och allehanda sagofigurer
c) har svårt för blod.

Det låter ju rejält läskigt, men det är faktiskt en komedi. Åldersgränsen är satt till elva år. Min elvaåring ska dock INTE se den. Så det så :-).

Min absoluta favoritfilm med Johnny Depp är för övrigt The man who cried från år 2000. Christina Ricci, en annan av mina favoritskådsar, gör den kvinnliga huvudrollen, och de är ett otroligt vackert par.
The man who Cried är definitivt ingen komedi. Se den om du vill gråta, och njut av filmmusiken, den är fenomenal! Jag har till och med köpt soundtracket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar