torsdag 2 februari 2012

Viking Line goes LHCF

Titta vad jag hittade i cafeterian! Jag har ju nuddat vid LCHF tidigare här i bloggen, och lovat att återkomma när jag testat lite... Efter nyår var det dags, men jag började försiktigt med att skala bort allt ljust bröd, chips (som jag annars ätit väldigt sällan), synligt socker osv... Den senaste veckan har jag varit nästan helt kolhydratfri, och jag måste säga att jag är helt lyrisk! Mitt eviga sötsug, som jag haft så länge jag kan minnas, är som bortblåst!!!! Jag förstår knappt att det är möjligt, men tydligen. Min svullna mage som jag av förklarliga skäl inte brukat prata om -ja den är platt och lugn... Jag är övertygad!
Det passar kanske inte alla, men jag vill påpeka att jag förstås inte äter bara ost, korv och ägg, även om det var det som råkade finnas till hands här på färjan ikväll. Eftersom jag går på gym och på sistone har tränat rätt hårt, så äter jag lite kolhydrater, t ex pasta innan träning och trycker i mig nån frukt strax efter passet. Men i övrigt, jag fattar inte att jag inte gjort detta fullt ut tidigare... För jag har ju vetat i många år att jag är kolhydratkänslig/sockerkänslig. Det har bara verkat så radikalt, men sist och slutligen var det ju inte det. Det går lika bra att äta bär i stället för frukt, och jag gillar ju ovanjordsgrönsaker bättre än rotsaker... Nu när jag börjar få kläm på det är det lätt som en plätt!

1 kommentar:

  1. Grymt! Glad att det gett resultat och att du mår bättre!

    SvaraRadera