tisdag 8 november 2011

Niceville


För ett par veckor sedan gick jag på bio med en väninna. Jag hade längtat så efter att se Niceville, men min väninna hade inte hört talas om den så vi hade kanske lite olika förväntningar. Efter filmen satte vi oss på Mc Donalds för att prata en stund, men vi var båda två så tagna av vår filmupplevelse att vi knappt hittade något att säga... Fortfarande har jag svårt att hitta något att skriva, så jag nöjer mig med att rekommendera dig att se filmen. Den kommer definitivt att hamna i min DVD-samling.
Nu har jag tipsat familjen om att jag vill ha boken i julklapp (få se om det funkar, annars köper jag den till mig själv). Undrar om jag reagerar likadant på boken?
Filmen kan säkert ses på många olika vis, även som en komedi...kanske. Mig gjorde den så bedrövad, men samtidigt så glad på något vis. En viktig, rolig, tankeväckande och gripande film. För att inte tala om snygg!

2 kommentarer:

  1. Åh, låter intressant. Har inte hört om den... jag var senast på bio med dej tror jag, så det här med ny film är inte nåt jag har koll på.

    SvaraRadera
  2. Då tycker jag att du skall gå och se den, företrädesvis ensam eller i kvinnligt sällskap. :-)

    SvaraRadera