söndag 5 september 2010

Tidig söndagsmorgon


Två gånger igår började jag på ett blogginlägg, och båda gångerna blev jag avbruten av en ilsken dotter innan jag ens hann spara. Nu har vi stigit upp tidigt efter en rätt så usel nattsömn. Två nätter i rad har lilla prinsessan vaknat och varit helt omöjlig att natta om. I natt var vi vakna mellan halv tolv och två, och natten innan mellan två och fem. Jag tänker med medkänsla på alla stackare som vakar med kolikbarn eller liknande natt efter natt... Jag känner mig helt mör efter bara två nätter.
Det tokiga är att jag inte vet vad som håller henne vaken. Uppenbarligen är hon inte helt frisk, men inte "tillräckligt" sjuk heller för att jag skall förstå vad det är. Ont i öronen? Ont i magen? Både och? Eller "bara" nya tänder på g?
Nu är hon i alla fall pigg och glad och jag är åtminstone glad ;-)...
Gårdagens mest spännande inslag var när vi var ute i vårt blivande hus och kikade igen. Käre maken hade avtalat med den nuvarande ägaren om att göra en inspektionslucka i köksgolvet. Huset är ju hundra år gammalt och har en icke krypbar torpargrund, så vi ville försäkra oss om att den är frisk. Och det såg väldigt bra ut, vilket var jätteskönt att höra!
Det ska absolut bli efterfrågade bilder snart, men jag väntar till överlåtelsen, vill inte lägga ut bilder på huset medan det ännu inte är i vår ägo...
Tillträdet är alltså fredagen den 1 oktober, så vi får se hur bråttom vi har med att flytta in. Troligen blir det en överlappning på åtminstone en månad innan lägenheten är såld, och i så fall kan vi tänka oss att måla lite väggar och tak innan vi flyttar in. Spännande är det hur som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar