tisdag 19 januari 2010

Dagen tog slut för fort igen :-0


Tänk att man så lätt kan glömma hur otroligt mycket det är att göra med en bebis i familjen... Idag har timmarna bara försvunnit!
Dagen började lugnt, jag talade faktiskt bort en halvtimma i telefon med en kollega på morgonen, men det var ett mycket konstruktivt och givande samtal. Sen var vi borta med lilla prinsessan på en mamma-barnträff här i grannskapet. När vi kom hem var det redan efter lunch och dags för hennes nap. Hon somnade i vagnen precis när vi kom fram till vår ytterdörr, efter att ha gastat hela vägen hem, så jag drog in vagnen i brödernas rum å öppnade fönstret så hon inte skulle bli för varm. En halvtimme senare vaknar hon med ett skrik, och när jag kommer in i rummet så luktar det cigarettrök som bara den. Till och med hennes overall luktade... Någon granne hade rökt nedanför vårt fönster. Inte bra!
Jag fick henne i alla fall att somna om i vår säng, så hon fick en ordentligt lång sovstund. Men efter det har fröken varit vaken hela dagen. Jag skojar inte! En knappt fem månaders bebis som ger på från klockan två till klockan halv nio på kvällen. Värsta Duracell-syndromet :-). Hon är ju så go, men det är bara att konstatera att min organisationsförmåga verkligen prövas nu!
Dagens saldo är i alla fall 4 maskiner tvätt (ligger fortfarande i hallen, ej sorterad), korv å mos till middag, 2 viktiga samtal (båda långa -ett jobbrelaterat och ett barnrelaterat), en varubeställning och en genomgång med min sekreterare. Nu vill jag slänga mig på soffan å äta choklad, men det går inte riktigt ihop med mina Beach 2010 planer
:-)...
Bilden, ja: Prinsessan A har fått nya hemstickade sockor från pappas faster i Finland. Det bör begrundas ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar