måndag 25 juli 2011

En "kristen" terrorist

Det här blir förhoppningsvis mitt sista blogginlägg om de fruktansvärda händelserna i Norge. Men jag tror det är samma sak för så gott som alla myspysbloggare just nu. Det är svårt att engagera sig själv och sina läsare i dagens outfit, loppisfynd och renoveringar i dagsläget...
Vår världsbild är för alltid förändrad. Vilket kan leda till något gott i bästa fall. Att det skulle ske på bekostnad av så många människors liv är däremot fruktansvärt och oförsvarligt grymt. En kolumn i SvD behandlar detta idag. I all bedrövelse är det faktisk en lättnad att det inte var "de" som attackerade "oss". Förhoppningsvis blir vi alla något mindre fördomsfulla som en följd av detta.
Inte desto mindre vänder det sig i magen på mig när jag läser sådana här analyser. Jag hoppas att alla vanliga människor där ute förstår att det inte finns något som helst "kristet" i det som denne norrman gjort. INGET! Nada!

1 kommentar:

  1. http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=270499

    Läs gärna Anders Gustafssons analys!

    SvaraRadera