tisdag 19 juli 2011

Dear John


Igår kväll såg jag en film. Det är inte ofta jag gör det numera, helt enkelt för att jag blir kvällstrött av att stiga upp så tidigt med prinsessan, och för att jag inte hittar några filmer jag vill se, heller.
Jag vet att jag var på bio för några veckor sedan, men just nu kan jag inte komma på vad det var jag såg då -komiskt!
Däremot minns jag en trailer med Liam Neeson, Unknown hette den filmen visst. Den fick jag för mig att jag vill se...

Men igår, då såg jag Lasse Hallströms Dear John. Man skulle kunna tro att det är en helt vanlig romanstrams-film, men jag gillar att den handlar lika mycket om en far-son relation som försvåras av att pappan lider av någon slags odiagnostiserat handikapp. För övrigt vet jag inte om Lasse Hallström har gjort någon film jag inte gillar. :-)
Sen är soundtracket jättemysigt, framför allt titelspåret. Låten är tydligen inte ny, men den var ny för mig...

2 kommentarer:

  1. Hejom fejom! I morgon (to) åker jag och mina systrar med rg även kallad kistan till Uuumeå ;-)
    Jag och maken har sett Liam-filmen. Den var bra!
    Ses snart? Kram!

    SvaraRadera