onsdag 18 augusti 2010

Skolstart


Idag börjar terminen för två av familjens medlemmar: maken börjar jobba och förbereda för sina elever vars termin startar om en vecka, och tonåringen börjar gymnasiet!!! Unbelievable!!! Jag kan inte fatta att sexton år kan gå så otroligt fort!
Han verkar rätt så cool, men jag känner något som nästan kan liknas vid resfeber, en form av positiv nervositet. Jag hoppas så att han ska trivas! För mig var det ett sånt otroligt lyft att få börja gymnasiet, jag trivdes inte så där strålande i högstadiet (gör någon det??), och visst vill jag att mitt barns upplevelse ska bli lika positiv. Här är det ju extra spännande, eftersom det är en helt ny skola nere på stan, och en rätt speciell linje, IB, som är helt engelskspråkig.
Ja, vad annat kan jag säga, än: Lycka till mitt älskade barn!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar