tisdag 31 augusti 2010

Lapinhullu...




eller direkt översatt lappgalen, men det betyder inte riktigt samma sak... Hursomhelst börjar jag längta efter fjällvandring denna tid på året.
Tre år i rad har jag varit med som obetald assistent till en biologilärare och vandrat upp på Städjan med grupper av mer och mindre entusiastiska sjundeklassare. Av förklarliga skäl gör jag ju inte det nu, med en liten tös att ta hand om. Men jag längtar!!!
Vi brukar titta på mossor och lavar, koka mat uppe på fjället och lära sig hur man beter sig i ett naturreservat. Hur kul som helst!!!
Och precis när jag skriver detta så börjar regnet och haglen vräka ner utanför fönstret här i Uppsala. Ett sådant oväder har jag aldrig sett sen vi flyttade hit för 5 år sedan... Kanske en liten vink om att jag ska hålla mig hemma i år .-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar