onsdag 11 augusti 2010

Balkongmys


Efter de senaste veckornas ostadiga väder har jag idag äntligen haft anledning att ställa i ordning balkongen. Tycker det är så härligt med våra mellangrabbar 10 och 11 år gamla, som äter frukost ute på balkongen så snart vädret tillåter. Även kvällsmaten äts oftast här ute. Om det inte blåser för hårt så att de blir blöta, så sitter de där till och med när det regnar :-). Själv föredrar jag solsken... som idag, t ex.
Lilla prinsessan sover middag nu, och jag hoppas hon tar sig en rejäl lur idag. Igår blev middagsvilan alltför kort, och sen ville hon inte somna på kvällen. Tror hon var lite övertrött, och dessutom har vi ju farfar och farmor på besök, och vem vill sova då? Man kan ju missa något roligt!
Resten av gänget har åkt iväg för att ta ett dopp, vem vet hur många chanser det blir innan skolstarten... När de kommer tillbaka ska vi åka någonstans och äta lunch, och sedan blir det lite jobb fram emot kvällen för min del. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar