tisdag 17 augusti 2010

10 reasons to love Finland, Part 4


Tidningen Newsweek har i en undersökning rankat olika 100 olika länder, och kommit fram till att Finland är världens bästa land. Jag tror att det kan vara en lite hård karamell att smälta för en del av våra nordiska grannar (inga nämnda, inga glömda), men hela Norden klarade sig bra i jämförelsen, Sverige kom på 3:e plats! Så nu är jag medborgare i två av världens tre bästa länder, det är inte illa!
Fast jag förstår vad tonårssonen menade när meddelandet om vårt svenska medborgarskap kom på posten. Halvt på skämt utbrast han nämligen: "Det känns som om man har sålt en del av sin själ!"

Uppdatering för alla mina kära svenska vänner: bilden föreställer Elovena-flickan som finns på havregrynspaketen i Finland.

1 kommentar:

  1. Ibland undrar jag nog... nåja, alla undersökningar är ju beroende av vilka parametrar som används. :)

    SvaraRadera