tisdag 18 maj 2010

I´m back again...

Alltså... ibland vill man ju inte prata med någon alls. Åtminstone inte jag, fast det kan vara svårt att tro för de som känner mej :-). I förra veckan ville jag inte det. Inte så att jag var suuur (med finlandssvenskt Mumin U) eller nåt, utan jag hade bara ett behov av tystnad. Vid såna tillfällen går det ju inte att blogga. Passar lixom inte... ;-). Ja jag vet, man ska inte stava liksom med x, det är fel. Men det ser ju så mysigt ut, lixom. Och att förkorta stavningen med hjälp av x och andra liknade varianter är inget nytt fenomen som härrör från cyberåldern ifall någon nu trodde det. Det är bara att läsa gamla brev och kyrkböcker så ser man att de minsann kunde förr i tiden oxå (!).
Husjakten, ja... Jag blev så exalterad över ett objekt vi hittade då för drygt en vecka sedan. Huset i sig var ingen höjdare, ett vackert gammalt torp, men för litet för oss, egentligen. Men stället!!! Jag ville helst inte åka hem från visningen alls. Tyvärr var min man inte riktigt lika övertygad, och det är ju han som är snickaren, så vad kan jag säga... Nu tittar jag inte på några hus på ett tag. Vill. Inte. Vi återupptar det till hösten.
Förresten har jag nytt nagellack. Det är illande turkost/blått. Kul!!!
Nu vill jag jobba, så hejsvejs allihop!

3 kommentarer:

  1. åh, mysigt med gamla torp. men ni kommer hitta det perfekta huset i höst. i know it!!

    SvaraRadera
  2. Hehe, jobbit det där med å kolla på hus. Man kan ju bli så besviken när man inte får det hus man vill ha. Håller tummarna för hösten!

    Å kul förresten med ett färgglatt nagellack :)

    SvaraRadera