lördag 3 april 2010

Glad Påsk!

Nu sitter jag i Österbotten vid min pappas dator, och hoppas att internetuppkopplingen funkar, det är en mobil uppkoppling och den verkar inte helt pålitlig, men jag gör ett försök.
Precis som hemma i Uppsala har de fått rekordmängder snö här i vinter, och även om det har varit plusgrader varje dag sedan vi kom, så är drivorna fortfarande höga. Det är ju som alltid helt underbart att vara här och träffa familj och vänner. Vi har svärföräldrranas hus för oss själva, då de är bortresta ännu ett par dagar,och när man är en stor familj är det ju rätt skönt att inte behöva trängas när det är dags att sova. Hittills har vi varit på besök hemma hos mina föräldrar varje dag och låtit lilla prinsessan bekanta sig med dem. Hon har inte alls varit särskilt blyg, vilket jag hade befarat. Redan första dagen satt hon morfar i knät och var så nöjd så :-). Nu har han alltid varit poppis bland släktens småttingar, så det är inte särskilt förvånande. Jätteroligt, hur som helst, jag vet ju att de har längtat efter att få umgås med henne!
Idag har min morbror med familj varit och besökt oss i mitt föräldrahem, och i morgon är det dags för moster att titta förbi. Min rara sis med familj träffade vi igår, och även hon kommer i morgon.
Sen ska vi iväg till Stina och hennes härliga familj, hon har utlovat ett feja hus för finfrämmandet ;-). Fast vi kommer nog för sällskapet, inte för att inspektera städningen, hihi... Roligt skall det bli i alla fall, eftersom vi umgicks så flitigt med dem innan vi flyttade. Goda vänner ska man vara rädd om, de växer ju inte på träd!
Ja, så här kommer det att fortsätta hela veckan, på måndag kommer svärföräldrarna hem, och dessutom ska vi träffa en hel drös andra vänner. Så lyxigt!
Kram, och en riktigt GLAD PÅSK till er alla!

1 kommentar:

  1. här börjar snödrivorna försvinna mer och mer vilket är såå soft!

    SvaraRadera