lördag 6 mars 2010

Solsken och glatt humör

Jag blir som ny när jag får sova gott .-).
Lägenheten är något så när städad, och jag har rett upp mitt arbetsbord. Var så frustrerad igår över alla saker jag inte hittar, men egentligen är det ju inte konstigt. vi bor 6 personer på 100 kvadrat, och jag driver ett företag från min handväska, min laptop och ett minimalt arbetsbord. Bordet står dessutom så lägligt i hallen, att alla som går förbi kan släppa ur överflödiga grejer mitt på mitt bord!
Jag har ju faktiskt ett kontor och en sekreterare också, så riktigt så illa som det låter är det ju inte, men nu under föräldraledigheten så är jag ju nästan enbart hemma, och jag vill verkligen kunna hitta viktiga papper med mera utan problem. Compact living kräver disciplin...
Jag har hittat drömhuset en gång redan i vår, men det föll på att det ligger 11 mil från barnens skola och makens jobb. Vi letar tappert vidare, och det är ingen panik, men visst hoppas jag att vi snart får flytta till något större -helst jättestort :-)!
Ibland tänker jag tvärtom, att vi behöver inte större bostad, utan bara färre ägodelar. Den tanken lockar mig, men resten av familjen håller inte med, konstigt nog...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar