torsdag 4 mars 2010

Morötter, äpplen och bananer...

Fick en fråga om vad jag tar till i stället för att äta socker... Det blir faktiskt mest frukt och grönsaker. När jag försöker detoxa som det så modernt heter, :-) blir det faktiskt övervägande grönsaker. Söta frukter som t ex bananer är ju bra att ta till om sötsuget blir riktigt starkt.
Nötter äter jag oxå gärna, men de trevliga nöt/frukblandningarna man hittar i butik innehåller ofta socker bland kryddorna. inte för att det gör något egentligen, men jag väljer att rensa bort ALLT socker, även i bröd osv...
Hittills går det hyfsat bra, ett par gånger i början av veckan stoppade jag något i munnen utan att tänka efter, men sen var jag på spåret igen. Upptäckte att jag blev väldigt hungrig! Tydligen har jag småätit en hel del under min amningsperiod, och det blir det ju betydligt mindre av nu i och med sockerfastan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar