måndag 22 februari 2010

Hälsningar från Härjedalen

Hej på er!
Så kul att så många varit inne å kikat på bloggen under de senaste
dagarna :-).
Resan upp gick riktigt bra. Vädret var lite kasst längs med E4:an
fram till Gävle och en liten bit förbi, men sen blev det riktigt fint
väder och helt vanlig vinterväg.
Prinsessan hade två små skrikturer ("jag sitter fast, släpp loss mig
ur stolen..."). Sen sov hon i stort sett hela vägen, från Bollnäs
till Lofsdalen. Skönt!
Tyvärr laddade telefonen ur på vägen upp, så jag hann inte få
några bra bilder, men under den sista sträckan klev en stor älgko ut
på vägen framför oss och stod där och stirrade. Jag har stor
respekt för älgar i trafiken, uppvuxen i älgtäta trakter som jag
är, men den här såg vi redan på långt avstånd så det var inte
alls läskigt, bara roligt... Älgar kan se rätt roliga ut, de stirrar
så dumt ;-). Har för mig att det beror på att de har rätt dålig
syn...
Vår vän Karin som kom fram ett par timmar före oss såg en hel flock
älgar springa över vägen, 10-12 stycken, och det var rätt nära
bebyggelsen... Vilken syn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar