lördag 2 januari 2010

2010


Att avlägga nyårslöften är inte riktigt min grej, det verkar ju något folk gör mest för att ha något att bryta, åtminstone om man läser kommentarerna från folk på gatan då lokaltidningen frågade runt...
Däremot vill jag gärna summera det år som gått, så som jag gjorde i mitt inlägg i går kväll, och sätta mål för det år som börjar nu. Allt i livet kan vi inte styra, men mycket kan vi ju påverka, genom vår attityd och våra handlingar.

Här kommer min personliga "Önskelista" för 2010, dvs de mål jag aktivt kommer att jobba för:

- att komma i form ligger högt på listan. Sanningens ögonblick idag på morgonen: vågen visade 62,8 kg vilket är i mesta laget för min längd. Egentligen tycker jag inte att det är så intressant vad man väger, och därför kommer jag inte att sätta ett mål i antal kg, men till sommaren tänker jag komma i mina ordinarie arbetskläder. Jag tänker inte fortsätta gå omkring i mammavarianten!
Det blir inga märkvärdiga knep för att nå detta mål, utan bra mat och dagliga promenader. Eventuellt aktiverar jag gymkortet snart oxå...

- huset!!! Need I say more. Jag tror att vi kommer att veta när vi hittat "rätt" hus, och vi stressar inte. Det är ju en hobby att gå på husvisningar, så det gör vi gärna och ofta, mer eller mindre på allvar... Men för att riktigt veta vad det är man vill ha så behöver man kanske ha sett hundrafemtio hus som man inte vill ha!?

- jag tänker ge mig själv en befordran under detta år. Hur det skall gå till är jag rätt klar över, jobbet börjar på måndag. Målet är att i samma veva ge min assistent en befordran, så att hon kan få mera timmar hos mej (just nu jobbar hon 50 %).

Det jag önskade mig allra mest ifjol var lilla älsklingen A, och jag tackar Gud i all ödmjukhet att jag fick henne, för en sådan gåva är ju inget man kan ta för givet.
Jag håller tummarna för att jag når mina mål även i år, och kommer att prioritera saker som för mig mot dem. Ibland får man lov att justera tidtabellen och färdbeskrivningen längs med vägen, men målet finns ju kvar!

Jag vill passa på att önska Dig ett lyckosamt och underbart 2010, ett år fyllt av nya möjligheter och uppfyllda drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar