fredag 1 januari 2010

2009


En av de största klichéerna är garanterat att tiden går fortare för varje år som går... Men det känns verkligen så! Vart tog detta år vägen egentligen?

Mycket har i alla fall hänt, och jag har all anledning att vara nöjd med mitt år:

-jag har blivit bättre på att vara ledig, samtidigt som
-jag förbättrat min arbetsmoral och som en följd av detta:
-min ekonomi har blivit bättre och
-jag har tagit ett steg på vägen mot mitt karriärmål
-jag tog äntligen tag i saken och anställde en sekreterare, min kära B som är bäst av alla!

-jag har blivit bättre på att säga nej till sånt som stjäl tid från det jag verkligen vill ägna mig åt!

-jag hoppas och tror att jag blivit bättre på att ge mina barn tid, och
-jag har haft förmånen att få vara både tonårsmamma och bebismamma samtidigt

Lilla A's födelse i augusti kommer för alltid att vara mitt mest bestående minne av 2009. En sådan underbar upplevelse, vilken lycka, vilken underbar gåva! Jag har alltid drömt om fyra barn, men levde i många år med tanken att det nog inte skulle skulle bli fler än tre. Att sedan få en fyra är mer än jag någonsin kunnat begära. När det så visade att det verkligen var en tös, så fick moderskapet en helt ny dimension :-)

I morgon ska jag skriva ner vad jag har för planer och önskningar för 2010, men när jag tittar på fotot av min nyfödda dotter, vad kan jag mer önska, än att mina barn får vara friska och trygga...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar